بزرگترین و معتبر ترین پایگاه تهیه داده های جغرافیایی

مشاوره عمومی، ارائه دیتابیس برای تمام استان ها ، شهرها ، بخش ها ، حوضه های آبریز، ارائه تصاویر ماهواره ای، تولید نقشه، جمع آوری اطلاعات توصیفی مورد نیاز جهت تشکیل پایگاه داده ، بروز رسانی اطلاعات مکانی ، تهیه مدل های سه بعدی و برآورد حجم،

بزرگترین و معتبر ترین پایگاه تهیه داده های جغرافیایی

مشاوره عمومی، ارائه دیتابیس برای تمام استان ها ، شهرها ، بخش ها ، حوضه های آبریز، ارائه تصاویر ماهواره ای، تولید نقشه، جمع آوری اطلاعات توصیفی مورد نیاز جهت تشکیل پایگاه داده ، بروز رسانی اطلاعات مکانی ، تهیه مدل های سه بعدی و برآورد حجم،

بزرگترین و معتبر ترین پایگاه تهیه داده های جغرافیایی

پایگاه داده های جغرافیایی و مکانی ، به عنوان بزرگترین و معتبرترین مرکز ارائه دهنده اطلاعات مکانی به صورت آنلاین ، با بهره گیری از قویترین متخصص های ایرانی در علوم RS&GIS ، شهری ، ژئومورفولوژی ، محیط زیست و منابع آب با پایبندی به سه اصل کلیدی ، جلب رضایت مشتری ، ضمانت بازگشت خرید و پشتیبانی 24 ساعته ، موفق شده به معتبرترین عرضه کننده دیتابیس های جغرافیایی تبدیل گردد و در صورت نیاز ما در واحد پشتیبانی آماده پاسخگویی به شما خواهند بود.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

جی آی اس در کشاورزی

کاربرد جی آی اس در طول سه دهه گذشته یک تکنولوژی قدرتمند شناخته شده است. جی آی اس در رشته و حیطه های مختلفی کاربرد و استفاده دارد. یکی از آن رشته ها و حیطه ها کاربرد جی آی اس در کشاورزی می باشد.

امروزه جی آی اس به صورت چشم گیری زندگی افراد را تغییر داده است .

جی آی اس در طی پانزده سال اخیر رشد چشمگیری کرده است و مردم از آن بیخبرند.

امروزه فناوری اطلاعات به عنوان علمی که هدف آن تولید ,گسترش وحفظ امنیت می باشد توسعه شایا نی یافته و کاربرد آن به میزان چشم گیری زندگی بشر را متاثر کرده است یکی از حوزه های تاثیر فناوری اطلاعات بر سایر علوم که اکنون در کشورهای پیشرفته جهان بیش از گذشته خود را نشان می دهد ,حوزه تاثیر فناوری اطلاعات بر کشاورزی است.

لازم به ذکر است تمام بخش های صنعت کشاورزی از فن آوری سیستم اطلاعات جغرافیایی (جی.آی.اس :  GIS) برای به اشتراک گذاری داده ها، افزایش بازده، پیش بینی نتایج، و بهبود شیوه های کسب و کار استفاده کرده و کمک شایانی در بخش کشاورزی می کند.

کاربرد جی آی در کشاورزی به گونه است که با استفاده از فن آوری جی.آی.اس (GISS) در فعالیت های کشاورزی، قادر هستیم منابع و مسئولیت ها را به شکلی موثرتر مدیریت کرده ، و پورتال هایی را طراحی کنیم که مقادیر زیادی از اطلاعات کشاورزی و نقشه های پویا را انتشار داده، و از جوامع کشاورزی حمایت می کنند.

کاربرد جی آی اس در کشاورزی

کاربرد جی آی اس در محصولات و صنعت کشاورزی

می توان گفت از آنجایی که محصولات کشاورزی محصولاتی وابسته به مکان هستند بنابراین سیستم اطلاعات مکانی(GIS) یک ابزار کاملاً مرتبط برای کشاورزان محسوب می‌شود.

بنابراین عوامل و متغیرهای مختلفی در تولید و نگهداری محصولات کشاورزی دخالت دارند.

سیستم اطلاعات مکانی با قابلیت ذخیره‌سازی، تجزیه و تحلیل حجم عظیم داده‌ها و نیز یکپارچه‌سازی اطلاعات گردآوری شده از منابع مختلفِ مکانی و توصیفی، ابزاری قدرتمند برای شناخت و مدیریت این متغیرها محسوب می‌شود.

کشاورزان امروزی تکنولوژی‌های پیچیده کشاورزی را به منظور صرفه‌جویی در زمان و هزینه به کار می‌گیرند.

هر روزه بر توانمندی‌های سامانه‌های اطلاعات مکانی افزوده شده و کاربردهای جدیدی از آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

استفاده و ویژگی های جی آی اس در کشاورزی

1- کمک به کشاورزی دقیق

2-تعیین و تخمین زمان واقعی ثمر دادن محصولات

3-کنترل بیماری

4-اندازه گیری زیست توده با استفاده از لیزر اسکنر دقیق FARO

5-اندازه گیری و تعیین سختی گیاه

6-حفاظت کردن و کنترل وضعیت نا امن غذا توسط تشخیص علت اصلی ازطریق ماهواره،جمع آوری وذخیره داده های GIS .

7-وارد کردن مختصات جغرافیایی ماشین آلات کشاورزی در یک مزرعه برای درک بهتر هزینه ی متغیر فضایی عملیات مزرعه و عملکرد ماشین آلات

8-تعیین فشار آب

9- محاسبه ی تاثیرات فرسایش و بهروری

10-تعیین میزان آبیاری

11-برآورد تعداد انواع محصولات و توضیع فضایی با استفاده از تصاویر ماهواره ی با خدمات آمار ملی کشاورزی.

12-کمک به کشاورزی ارگانیک

13-استفاده از فاضلاب زهکشی

GIS

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی